rebeckareserrunt

Här får ni följa med mig på alla mina resor!

Solen går upp, Solen går ner

Kategori: Sydafrika

Hej Hopp.
 
Värmen är slående. Mellan 20-35 grader varje dag. Man är inte van vid att det är så varmt som det faktiskt är. Jag tänkte innan jag kom till Sydafrika att solen kommer vara så skön och najs. Men jag hade fel. Visst njuter jag av den men den är väldigt varm. Mitt på dagarna ligger vi i vårt hus och svettas sönder. Det bara rinner om oss och vi är inte attraktiva. Men sedan kommer kvällen. För det mesta blir det svalare på kvällen men inte alltid. För några dagar sedan va de 27 grader när vi skulle sova. 
 
Vi tänker alltid att vi ska ducha då. Men nej nej. Det vill inte vattnet, för det vägrar komma. Vi är utan vatten nästan minst en gång om dagen. Det är sjukt jobbigt och irriterande.
 
Det är typ torka här i Sydafrika just nu. Det har inte regnat på länge men i Söndags och Måndags kom det. Vi hade åska, blixtrar och regn. Det var helt sjukt jag har inte varit med om så mycket regn på så kort tid och så snabbt. Vår första reaktion när det började regna var spring ut. Vi sprang ut och ställde oss i regnet medans alla andra sprang in för att undvika regnet. 
 
Nu vet ni lite mer om vårat väder och detta inlägg avslutas med några bilder på solnedgångar.
 
 
 

 




 
Kommentera inlägget här: